Wednesday 25 February 2009

٢/١ ابتدائي

من كراستي للسنة الابتدائية الأولى ١٩٩١

11 comments:

Fahad Al Askr said...

سلم قلبه والله

Deema said...

Fahad Al-Askar,

تكفى فهد هذي رسمه تنمدح، انا يوم شفتها اخترعت
الراس بصوب و الجسم بصوب و الحالة حالة

The Simper said...

nice.. always ineresting to see how kids see things in life..

the effect of the invasion is boldly and readely present in this sketch..

yet.. u reflect at it now .. and see the history of the current architect :)

Deema said...

The Simper,

well I wondered why I did the ground like this, il3ada line w khala9na :p

and i wondered laish ilsijin 6ayer, o 7asait the profile of the dead man is a bit weird in the whole context

bs i thought -somehow- that i had a sense of perspective back then :D

but the subject is really cruel! I understand now the sympathy in the face of my art teacher when i show her karrasty..

I remember vividly that I told her: "kil ilashya' illy risamt'ha shayfat'ha, itha mo bil9ij bil talvision..."

Dalal Arch said...

Deema your drawing reminded me of a documentary "My kid could paint that" :) I think I already gave it to you

nikon 8 said...

أحلى تحية للعيد الوطني شفتها لحد الحين
:)

Deema said...

Dalal Arch

ashoofa inshalla :D

nikon 8

تحية تكسر الخاطر
:)

Safeed said...

إلى نهاية رابعة المتوسطة كل الرسمات بحصص " الرسم " كانت إما دبابات و هيلوكبترات أو بيوت كويتية طينية قديمة

تأثير معايشة الغزو لحظة بلحظة في الكويت على صغر السن زرع فينا مفهوم واحد يصف مشاعرنا .. و هو مفهوم الرعب بما تمثله الأسلحة أو السلام بما تمثله البيوت القديمة بس :)

Safeed said...

تصحيح :
رابعة متوسط
و العتب تتحمله عيني :)

Deema said...

Safeed

و الله مادري،،، لكني اعتقد لو حللنا عقدة المفهوم السائد سنرى العديد من التفاصيل الغريبة العجيبة، و التي قبعت في عينا الطفل

david santos said...

Brilliant posting!
Congrats!!!!